Sunday 14 June 2009

Film och datorfix

Igårkväll var Johannes och Malin här på middag (med lilla Alva såklart, hon sov så sött mesta delen av tiden). På något sätt hamnade vi framför min dator efter maten, och jag konstaterade att den nog behöver en extern hårddisk, det fanns bara ca 500 mb kvar ledigt... Som en riddare i skinande rustning gav sig Johannes i färd med att göra min dator lite användarvänlig. Han städade bland program och lite annat och sim sala bim! Över 3 Gb ledigt! Underbart! Nu kan jag ta bilder och lägga upp här utan att riskera att datorn blir överfull.

Efter datorfixet såg vi "Australia", som jag velat se rätt länge. Tyckte om den som underhållningsrulle, söt historia, vackert filmad, tjusiga kläder och allmänt feel good-slut. Verkade som att den har någon slags antydan till allvar, men om de siktade på att beröra djupare ämnen så skulle jag säga att de misslyckades. Förtar på inga sätt underhållningsvärdet, dock. Inte en film som kommer förändra mitt liv, men däremot en film jag gärna fördriver nån till kväll framför, nån gång i framtiden.

1 comment:

Kajsa said...

Jag har också velat se Australia, en av de där filmerna som bara inte blir av. Jag och mamma såg på Brokeback Mountain härom dagen däremot (provade att hyra film via fjärrkontrollen), den har jag velat se länge.