Thursday 15 October 2009

Pin curls! På systern min denna gång...

Bättre sent än aldrig... I fredags kom min syster Kajsa hem till mig och jag lade pin-curls i hennes hår. Hon har världens finaste hår, det är tjockt, lite självlockigt och har en underbar mörk guldblond ton. Vi har gjort pin-curls på henne förut, och det blev fint. Då tog det ca 2 timmar, men när jag började rulla i fredags måste jag ha tagit lite mindre sektioner för det blev rätt så många fler rullar... och tog nästan 4 timmar! Tur att man kan se på film samtidigt =) Det blev dock lite sent, så hon sov över på min gästsäng. En väldigt trevlig kväll!



Morgonen efter. The morning after.


Under borstningen. During brush out.



Sen gav vi oss ut på stan, det var Umeå Fashion Weekend.




Det är höst på riktigt i Umeå nu, och det är vackra färger överallt.

Kram!
/Erika

Better late than never... Last friday my sister Kajsa came over to my place and I did pin-curls on her. She has the most beautiful hair, it's thick, long, has soft natural curls and a rich dark golden blonde tone. We've done pin-curls on her before, with great results, and it took about 2 hours. However, this time I must have started with smaller rolls beacuse there was a lot of them and it took almost 4 hours to roll them! Luckily, I can watch a movie while rolling, so we had a very nice evening. It got a bit late, so Kajsa stayed over on my extra cot =)

Saturday, after I had brushed out the curls, we went to town to look a bit at Umeå Fashion Weekend. It's really fall here now, as you can see in the two last photos. Quite beautiful with all the colours!

Love, Erika

9 comments:

Miss Cherry said...

Fint :)
Kan alltid vara lite knepigt att få pin curls att hålla i långt hår, men du ser ut att ha lyckas bra!

Kajsa said...

Men, vad bra. Då snor jag bilderna från dig ;p. De blev rätt bra i alla fall, men jag klantar mig med ansiktsuttryck...

Aya Smith said...

The pin curls came out perfect! You look gorgeous :D

Erika said...

Thank you, all! And I agree Cherry, pin curls in long hair can be a bit tricky. However, as she has a natural slignt curl to her hair, it's actually not that difficult. It just takes a lot of time... =)

Of course, Kajsa! Borrow any picture you like.
Hugs!

Erika said...

Oh, and Aya Smith; welcome to my blog! I'm very happy you found your way to me, and I'll be checking out your blog soon. Have a lovely weekend!

Megan said...

Those are amazing pin curls! I've always tried to achieve that look but haven't ever made it work just right!

Erika said...

Thanks Megan! But I'm afraid I can't take all the credit, she's really got great hair for it. Also, I found it easier to make really small rolls on someone else than to make them in my own hair, it took a while but my arms were not dead, as they tend to get when I do pincurls on myself =)
And welcome to my blog!

Anna Munkhammar said...

Jag skulle vilja vara duktigare med att fxa håret. Vad tyckte du om fahion weekend?

Erika said...

Hej Anna, och välkommen hit! Att fixa håret handlar mest om övning, det måste få bli mindre bra några gånger innan det fungerar. 'Vi såg inte så mycket av FashionWeekend, tyvärr, men det vi såg tyckte jag om. Om inte annat är det ett kul initiativ. Var du också där?