Sunday 31 January 2010

Introducing the sailor dress


Igår var det lindy hop live till Lars Enmarks publika styrka, en enastående liten grupp som då och då ärar oss med sin härliga jazz. Kvällen till ära invigde jag sjömansklänningen jag hittade på Beyond retro i somras. Den är självklart nånstans runt 70-tal, och var lite varm att dansa i, men det gjorde inget =) Dessutom så lade min syster pincurls på mig kvällen innan. Hennes första försök till pincurls, visst har hon klar talang?!

Yesterday there was Lindy hop Live to a local jazz band. Due to the fine occasion I introduced the sailor dress I found at Beyond Retro this summer. I think it's from the 70s, although it has a nice 40s touch, so unfortunatley it was a bit warm to dance in, but it didn't matter. I had a great time anyway! =) Also, my sister did a pincurl set on me before the dance. It was her very first attempt, she has quite a talent for it, doesn't she?!


Det var en härlig kväll, massa trevligt folk, bra dans och svänging musik. Dessutom så var jag faktiskt ledig! Jag jobbar ju nästan jämnt på något sätt under våra danskvällar, med salen, köket eller så har jag bakat till kvällen. Men nu har vi gjort ett schema så att man är ensam helt ansvarig för fikat vissa gånger, och vissa gånger helt ledig. Tror inte jag varit "gäst" på en swingkväll på 2,5 år, så var en konstig känsla... Men klart bra! =)
Lämnar er med en av mina favoritlåtar, som Lars Enmarks snällt nog spelade för oss igår.
Kram! / Erika

It was a lovely evening, lots of nice people, great dancing and swingin' music. Atop of that I was actually free for the evening! Usually I work in some capacity during our social nights, with tending the room, the kitchen and baking. But now we've made a scheduale so that one person is completley resoponsible for the kitchen (and everything that comes with it) at the time, and the rest are free. Last night was my first free night, and it was almost a bit strange. I haven't been a "guest" at a dance here in Umeå for 2,5 years. Strange to be free, but absoloutley nice! =)
I'll leave you with one of my favorite songs, that the band was kind enough to play for us last night.
Love, Erika


13 comments:

Andi B. Goode said...

I love the dress. So cute.
-Andi x

Anonymous said...

Love the dress on you...Your hair's stunning...

Erika said...

Thank you so much for those sweet words, ladies!

Miss Cherry said...

Söt du var, vilken vacker färg du har på håret passar dig jätte bra, dina pin curls blev riktigt bra :)

M. said...

looove your dress!!

lovelove, M.
http://marissaexplains.blogspot.com

Kitten loves vintage said...

Oj, pincurlsen blev ju riktigt bra!! Och klänningen är riktigt söt, blått till rött hår är så vackert!

Erika said...

Tackar, Miss Cherry! Är faktiskt väldigt nöjd med hur färgen sitter den här gången. Hmm, kan vara så att det här med inpackningar har en poäng =)

Thank you , M!

Kitten; visst blev de?! Är riktigt imponerad av systerns första försök. Tog en stund dock, så får se när jag lyckas övertala henne att göra en ny vända =) Tackar så mycket, blått har verkligen blivit en favoritfärg sen jag började tona håret rött!

Miss Cherry said...

inpackningar är grejjen :)
Håller på att bleka mitt hår just nu, men för att uppnå den blonda nyans jag vill ha ( platina blond ) så kommer det nog ta några gånger, skam den som ger sig hehe!

Camilla Kästner said...

suuuupersnygg klänning

Isabella said...

Jävlar i havet så tjusig du är!

Erika said...

Miss Cherry: platinablont, sannerligen fint men ack så slitigt för håret. Jag är ju eg askblond (men började tona håret för ca 2 år sedan), men det är nog ändå skonsammare för mitt hår med toning än med slingorna jag brukade bleka. Nåväl, kan bara hålla med; toning är sannerligen grejen! =)

Cathla och Isabella; så sött av er! Tackar, vackra damer!

esme and the laneway said...

What a gorgeous dress!

Erika said...

Thank you, Esme! And welcome to my blog, what a delight that you found my little spot in the blogosphere =)